--AKTUALNOŚCI--
--ZGŁOSZENIA--

**ZUŻYCIE PALIWA   GP HUMOR   Rozmowa IMRO z sędzią GP
ZAKOŃCZENIE SEZONU TM DMO kl.1   Replay el.1   Replay el.3   Replay el.4   Replay el.6

Angels of Darkness - 61 pkt.
Autoklub Rally Team - 41 pkt.
Piraci Racing - 38 pkt.

Ostatnie dwie eliminacje sezonu kl.1 odbyły się "z biegu" - jedna po drugiej. Zawodnicy zagrzani na szutrach BL RC walczyli następnie na asfalcie. Jak widać po punktacji najgorętsza walka toczyła się tradycyjnie pomiędzy Autoklub Rally Team i Piraci Racing. Interesujące jest jak wyglądałaby pozycja 2 gdyby nie fakt, iż w ostatniej eliminacji barw [PR] bronił jedynie zdeterminowany [PR]PawelORT. "Samontość" na torze nie zachwiała jednak jego woli walki. Włożył dużo pracy aby na mecie zająć zasłużone 2 miejsce. Mimo starań nie zdołał jednak obronić 2-ego miejsca dla [PR]. Cała ta walka odgrywała się jednak tylko we wstecznych lusterkach zawodnikow Angels of Darkness, którzy na wysokich obrotach dojechali po puchar TM DMO kl.1.



Wadliwe paliwo na el.3 TM DMO kl.3   Replay el.1   Replay el.3

Black Moon Racing - 39 pkt.
TRT - 16 pkt.
Piraci Racing - 14 pkt.

Start do eliminacji 3 od samego początku miał nad sobą cień niepowodzenia. Po raz pierwszy dał on o sobie znać zamieszaniem na pierwszym zakręcie toru Blackwood trwającym aż do końca szykany. Sytuacja była na tyle mało klarowna, że sędzia podjął decyzję, iż mało celowe, a napewno czasochłonne byłoby rozstrzyganie tego poprzez weryfikację replaya. Wyścig rozpoczęto od nowa z zachowaniem pozycji uzyskanych w kwalifikacjach. Aż do końca ósmego okrążenia bieg szalonych XR GT Turbo przebiegał bez zakłóceń. Odnotowano jedynie niewielkie roszady w kolejności gonitwy po miejsca na mecie. Nagle i niespodzewanie pojazdy obu zawodników Turew Racing Team odmówiły posłuszeństwa i przestały jechać. Z początku sędzia miał to zrzucić na karb niezastosowania przez [TRT] oficjalnego paliwa od dostawcy GP. Gdy jednak na następnym okrążeniu kolejni dwaj zawodnicy ([PR] i [BMR]) wypadli z wyścigu jasne stało się, iż jest to wina właśnie oficjalnego paliwa. W taki sposób na metę wyścigu dotarli jedynie dwaj zawodnicy. W związku z tym podjęto bezprecedensową w GP decyzję - ponieważ kłopoty zdarzyły się już pod koniec wyścigu przyznane zostały punkty za miejsca zajmowane w momencie wystąpienia nieprawidłowości.
W eliminacji 3-ciej ponownie znać o sobie dali Piraci Racing wystawiając swą ciężką artylerię. Mimo znacznej przewagi punktowej "szybkich i wściekłych" kierowców [BMR], Piraci pokazali iż rywale spod znaku czarnego księżyca nie wezmą pucharu bez walki. Czy od półmetka sezonu Black Moon Racing będą zmuszeni jeszcze mocniej nacisnąć pedał gazu? To się okarze, gdyż [PR] zaczynają opracowywać użycie GP INTERCOMU jako "narzędzia taktyki bitewnej".


AoD oddaje punkty

Zespół Angels Of Darkness uczestniczący w zawodach zespołowych sezonu TM DMO kl.1 podjął decyzję o zmniejszeniu swej obecnej puli punktowej po eliminacji 4. Decyzję tę umotywował zdobyciem pierwszego miejsca przez zawodnika, ktory opuścił [AoD] - Blackmana. Jakkolwiek jest to decyzja zmniejszająca przewagę zespołu nad pozostałymi rywalami, zedecydowanie prezentuje sportową postawę fairplay Angels Of Darkness. W związku z tym obecna punktacja wszystkich zespołów zostaje zmieniona zakładając nieobecność zawodnika, który wygrał eliminację 4.

ZAKOŃCZENIE SEZONU TM S1 kl.1

MORE POWER TEAM : 77 pkt.
RACING FREAKS : 50 pkt.
PIRACI RACING : 17 pkt.



Kwestia sporna   Werdykt w kwestii spornej   REPLAY   Bobson wycofany
Podczas niedawnej, czwartej eliminacji PRO DMO kl.3 zdarzyła się sytuacja sporna pomiędzy zawodnikami - Bobsonem i Ml_Lewym. Element sporny wystąpił w środkowym miejscu szykany, na końcu długiej prostej toru Blackwood GP reversed.

Pomimo, iż samochodód Bobsona uderzył w bandę nie stwierdzono winy oraz nieregulaminowego zachowania Ml_Lewego. Mimo tego rozważane jest powtórzenie sesji eliminacyjnej z utrzymaniem pozycji startowych uzyskanych po biegu kwalifikacyjnym.
UZASADNIENIE BRAKU WINY OBU STRON:
1) lewy zakręt z głównej prostej do prawej szykany Ml_Lewy pokonał z tyłu samochodu Bobsona
2) w punkcie kulminacyjnym szykany Ml_Lewy wyprzedzał przepisowo po zewnętrznej łuku
3) Ml_Lewy dysponował przewagą prędkości
4) Bobson mógł (dla zmniejszenia ryzyka) zmniejszyć prędkość - lecz wyprzedzany nie ma takiego obowiązku
5) Ml_Lewy powinien zachować dodatkową ostrożność wyprzedzając w miejscu niebezpiecznym
6) Bobson unikając uderzenia samochodu rywala w tylny bok zjechał na bandę (krytyczne fairplay)
Wszelkie elementy zdarzenia zgodne są z regulaminem i trudno określić o winie któregokolwiek z zawodników. Ponieważ obaj zawodnicy wielokrotnie udowodnili wysoki poziom i kulturę na torze incydent trudno wiązać z brawurą. Ostateczna decyzja w tej sprawie poniżej.


Werdykt w kwestii spornej
Werdykt wydany zostaje na podstawie wielokrotnego przestudiowania replayu z przebiegu wyścigu i jest następujący :
1) Ml_Lewy najeżdżał lewy zakręt do prawej szykany po wewnętrznej zwiększając ryzyko
2) Ml_Lewy dysponował przewagą prędkości
3) Bobson był na wewnętrznej prawego łuku szykany; gdy nastąpił niewielki kontakt z samochodem Ml_Lewego
4) Kontakt spowodowany był otarciem się Ml_Lewego o wewnętrzną bandę na wejściu w szykanę
5) Ml_Lewy ofensywnie przystąpił do wyprzedzania w miejscu niebezpiecznym
6) Bobson miał miejsce między samochodem Ml_Lewego i bandą aby przejechać prawy zakręt lecz skręcił w prawą bandę z własnej woli.
W związku z zaistniałymi okolicznościami wynikającymi z zachowania OBU zawodników orzeczony zostaje współudział w zaistniałym incydencie. Wynikiem tego jest :
Decyzja o powtórzeniu sesji eliminacji 4 przy zachowaniu pozycji startowych po biegu kwalifikacyjnym. Obaj zawodnicy otrzymują na starcie pierwsze ostrzeżenie. Bobson otrzymuje +2 pkt. za krytyczne fairplay, lecz w przypadku zajęcia miejsca 1 lub 2 na mecie el.4 punkty te są anulowane, a przyznane jedynie za zajęte miejsce. W przypadku, gdy Bobson zrezygnuje z przystąpienia do eliminacji powtórnej dotychczasowe wyniki pozostają aktualne i zostają dopisane do puli punktowej. Jeżeli z udziału zrezygnuje Ml_Lewy Bobson otrzymuje jego punty za el.4 bez punktów fairplay. W powtórnym biegu eliminacji 4 może wziąć udział SAL, który opuścił eliminację w wyniku kłopotów ze swoim łączem.


Bobson wycofany
Po zaistniałym incydencie podczas 4 el, PRO DMO kl.3 Bobson podjął decyzję o wycofaniu się z tego sezonu. W związku z tym przyznane zostają punkty po el.4 i sezon toczy się dalej.


Wyjaśnienia do wyników ES
W wynikach zawodników, którzy przejechali trasę ES pojawi się (przykładowy opis) :

"zawodnik" - 40 pkt. RB4 3:20.30/1:03.30; +12s

Oznacza to, że zawodnik ten uzyskał na koniec sezonu 40 punktów, 3 okrążenia Eliminacji Specjalnej przejechał samochodem RB4 w czasie 3:20.30, czas najlepszego okrążenia to 1:03.30 oraz do całkowitegogo czasu doliczone zostało 12 sekund kar za potrącenie obiektów.


Ciekawostki
W dziale Patroni znadziecie ciekawe rzeczy. Stamtąd dowiecie się, między innymi, na jakim aucie wzorowano osiągi XF GTI. Miłego oglądania.


Fair Play
Pierwszym zawodnikiem GP, ktory otrzymał +1 punkt za "krytyczne Fair Play" jest Kaleos. Zgodnie z regulaminem, punkt został przyznany podczas 5 eliminacji PRO S1 na torze South City Long. Jadący przed Kaleosem zawodnik uderzył w bandę obracając samochod. Kaleos zatrzymał swoje GTI dając rywalowi szansę ponownego ruszenia. Mimo, iż uderzenie rywala w takiej sytuacji nie zostałoby ukarane Kaleos dał mu szansę na ustawienie pojazdu tak aby nie utrudniać ruchu innym redukując powstanie chaosu na torze.